HabQ

HabQ

Nationellt kvalitetsregister för habilitering

 

Compos

  • Registret
    • Om HabQ
    • Årsrapporter
    • Nyhetsarkiv
  • Patient
    • Information
    • Om autism
    • Om föräldraskapsstöd
    • Resultat
      • Resultat – startsida
      • Hälsouppföljning
      • Habiliteringens kvalitet
      • Synpunkter
  • Personal
    • Metodpärm
      • Metodpärm – startsida
      • Uppföljning: autism
        • Förskolebarn
        • Skolbarn
      • Uppföljning: föräldraskapsstöd
      • Uppföljning: vuxna – PAUS från 2018
      • Uppföljning: CP 2005 – 2017
    • Compos
    • Informationsmaterial
    • Kalendarium
    • Goda exempel
    • Länkar
  • Forskning och utveckling
    • Förslag på omtag av registret
    • Förbättringsarbete
    • Publikationer
    • Presentationer
      • Konferenser
      • HabQ-dagar
      • Koordinatorsträffar
  • Kontakt
HabQ > Personal > Metodpärm > Uppföljning: autism > Förskolebarn

Förskolebarn

1. HabQ-formulär - Autism
2. Instruktioner till nya autismmodulen i HabQ från 1 januari 2018
3. Definition och beskrivning av Mångsidiga Insatser (MI), respektive Riktade Insatser (RI) 
4. Processbeskrivning av MI/RI för barn i förskoleåldern
5. Övergripande modell för tidpunkter för registreringar & uppföljningar i HabQautism

Processmått
6. Processmått
7. Tidrapport   (Tillval)
8. Veckoregistreringsrapport - med exempel   (Tillval)
9. Vårdkontakter   (Tillval)

Resultatmått
10. Vineland II - Vineland Adaptive Behavior Scales, Second Edition
11. Kognitiva funktioner  
12. EQ-5D-Y
13. TOM - Therapy Outcome Measures: Speech and Language
14. MPOC 20 - Measure of Process of Care - Informationsbrev, Tre olika metoder att besvara MPOC
15. MPOC-20 flera språk
16. HSQ -  "Vardagliga situationer" - Information resultatredovisning

Copyright HabQ 2021